Minä aloitan nyt kirjoittamaan blogia. Tämä aloittaminen tuntuu ihan samperin vaikealta, mutta aloitanpa silti.

Miksi? Koska koen, että minun täytyy päästä avautumaan tietyistä elämäni asioista ja ongelmista anonyymisti jonnekin, ja pelkkään pöytälaatikkoon kirjoitteleminen johtaisi siihen, että en tiedä pystyisinkö olemaan rehellinen. En ole uskaltanut olla täysin rehellinen tiettyjen asioiden suhteen pitkään aikaan. En ystävilleni, en nettitutuilleni, enkä varsinkaan itselleni. Olen aina pitänyt itseäni rehellisenä ihmisenä, mutta nyt olen alkanut huomaamaan, että oman itseni suhteen olen ihan jumissa sen suhteen miten asioista oikeasti ajattelen, miltä asiat oikeasti tuntuvat ja mitä minä oikeasti haluan.

Olen kirjoittanut nettipäiväkirjaa eri muodoissa lähes puolet elämästäni, mutta ne ovat olleet enemmänkin kuvausta elämästä ja tapahtumista, ilman kovin syvää henkilökohtaista otetta. Nyt haluan kokeilla, saisinko näitä pään sisäisiä solmuja avattua kirjoittamalla anonyymisti. Plus, haluan lähteä näillä teksteillä pois mukavuusalueeltani, ja yrittää käydä läpi rehellisesti oman itseni ongelmakohtia liittyen itsetuntooni, minäkuvaani ja ihmissuhteisiini.

Ei kummoinen eka postaus, mutta nyt, aloitettu on. Sydän hakkaa. Ehkä tämä tästä.